Esitykset puoluekokousedustajiksi jätettävä 31.1.2014 mennessä

SDP:n puoluekokous järjestetään 8.-10.5.2014 Seinäjoella. Puoluekokousedustajien ehdokasasettelu päättyy 31.1.2014 ja siihen mennessä on jätettävä piiritoimistolle kirjallisesti esitykset puoluekokousedustajista.

• Oikeus asettaa puoluekokousedustajaehdokkaita on puolueosastoilla ja vähintään viiden hengen äänioikeutetun jäsenen muodostamilla vaaliyhtyhmillä.
  • Ehdokkaat on jätettävä pöytäkirjaotteella 31.1.2014 mennessä!
  • Alustavan tiedon mukaan Lapin Sosialidemokraattisella piirillä on 13 puoluekokousedustajaa ja piirihallituksen 25.10.2013 tekemän päätöksen mukaan puoluekokousedustajat valitaan kolmesta vaaliyhtymästä: Kemi-Tornion alueelta valitaan neljä puoluekokousedustajaa, Rovaniemen alueelta valitaan neljä puoluekokousedustajaa ja muun maakunnan alueelta valitaan viisi puoluekokousedustajaa.
  • Mahdolliset vaalityhtymäkokoukset järjestetään maaliskuussa.

SDP:n 44. puoluekokous saa käsiteltäväkseen järjestöuudistusasiakirjan. Asiakirjaa valmistelee työryhmä ja toivottavasti myös Sinä. SDP:n jäsenet voivat kommentoida asiakirjaa kirjoittamalla kommentointilomakkeeseen jäsennumeron, nimen ja piirin. Kommentti, nimi ja piiri tulevat näkyviin asiakirjan oikeaan reunaan. Asiakirjaa voi kommentoida myös sähköpostitse: ari.naatsaari@sdp.fi tai kirjeitse: SDP/Ari Näätsaari, Saariniemenkatu 6, 00530 Helsinki.

SDP:n kannattajat ja muut voivat kommentoida asiakirjan lopussa olevalla Facebook- kommentointi alustalla. Tämä vaatii kirjautumista omalle Facebook-tilille.

Asiakirjassa on tällä hetkellä perusteluosiot. Syksyn aikana kirjoitetaan myös esitykset. Asiakirja on kommentoitavissa 1.4.2014 asti täällä: http://ohjelmatyo.sdp.fi/2013/09/10/jarjestouudistusasiakirja-2/

Lisätietoja puoluekokouksesta syksyn 2013 ja kevään 2014 mittaan.