Timo Harakkashared tweet on Twitter

SOS jakaa lisää menoja ja ministerinsalkkuja ja tekee *seuraavalle* hallitukselle miljardileikkauksia. Tulkaa pois,Suomi ansaitsee parempaa.

Antti Rinneshared tweet on Twitter

Hallitus jää kauas työllisyystavoitteestaan. Illan uutinen: Kolme uutta ministeriä. Lopputulos on työllisyyden suhteen pettymys.

Ville Skinnarishared tweet on Twitter

Miljardi Soten tietojärjestelmiin on hyvä sijoitus, jos se käytetään uusin avoimiin järjestelmiin - ei upoteta rahoja vanhaan eli Apottiin.

Maria Guzeninashared image on Instagram

#suomi100 näyttely avattu Euroopan neuvoston yleiskokouksessa Strasbourgissa! Sataan vuoteen mahtuu paikoin vaikeaakin historiaa, mutta eteenpäin on menty. Tehdään seuraavista sadasta vieläkin hienompi menestystarina.maria_guzenina

Suomen rahapajan juhlarahoissa siis kuvataan mm. sisällissodan teloitusta ja Välimereen hukkunutta pakolaislasta. Todella mauton farssi.

- Kansalaissodan teloituksia kuvaava Suomen itsenäisyyden juhlaraha on vastenmielinen ja täydellinen rimanalitus Suomen rahapajalta. Juhlarahan painaminen osoittaa täydellistä harkintakyvyn pettämistä niiltä tahoilta, jotka ovat vastuussa rahan suunnittelusta, sanoo SDP:n kansanedustaja Joona Räsänen.Sosialidemokraatit SDP

Lapin Demarit: Lopettakaa hölmöläisten peiton jatkaminen

Lapin Sosialidemokraattinen Piiri paheksuu hallituksen asetusta Sote-maksujen korotuksesta. Hallituksen vaivihkaa ajama korotus on märkä rätti pienituloisten ja paljon julkisia palveluja käyttävien ihmisten kasvoille. Maksujen lisäksi myös KELA:n lääkekaton korotus (lääkeomavastuu) ja ruokavaliovähennys ovat vaivihkaa vuoden alussa iskeytyneet ihmisten kasvoille. Nyt kaavailuilla ”säästöillä” saadaan aikaan valtiolle n. 50 miljoonan euron menovähennykset, mutta kasvavien terveyserojen ja hoitoon hakeutumisen vaikeutumisen kautta kustannukset tulevat olemaan moninkertaisia. Milloin tämä hölmöläisten peiton jatkaminen loppuu?

Lappi ja Suomi elävät kansainvälisessä maailmassa ja erityisesti talvikaudella majoituspaikat ja matkailukohteet täyttyvät ulkomailta tulevista turisteista. Halutaanko nämä maksavat asiakkaat torjua omien ennakkoluulojen takia? Oikeuden ottaminen omiin käsiin on tuomittava laajasti ja yhteiskuntarauhasta on pidettävä kiinni. Yleisen turvallisuuden ylläpitäminen on yksiselitteisesti poliisin tehtävä.

Lapin Sosialidemokraattinen Piiri on ilahtunut, että turvattomuutta aiheuttavat katupartiot on tuomittu laajasti.