Demarinuoretshared image on Instagram

Demarinuoret & SONK järjestää tuttuun tapaan tänäkin kesänä kesäleirin 3.-6.8 Högsandissa. Ennen leiriä paljastamme leirin helmiä jo ennakkoon. Leirillä tullaan näkemään, kokemaan ja innostumaan uusista ja vähän vanhemmistakin jutuista uusilla näkökulmilla. Leirillä puhutaan paljon sosiaalisesta mediasta ja sen paineista nykymaailmassa. Siksipä leirillä tullaan näkemään Leffaillassa alkuvuonna 2017 ensi-iltansa saanut Maryam Razavin ja Jenni Salosen The Perfect Selfie. Dokumentti seuraa nuoren Instagram-tähden Olivia Oraksen elämää vuoden ajan ruudun edessä ja takana. Tulemme keskustelemaan illan aikana sosiaalisen median roolista nuorten elämässä. Ilmoittaudu pian ja varaa paikkasi leiriltä! Lisää tietoa kesäleiristä: https://www.facebook.com/events/1837207053272084/ #demarinuoret #sonk #kesäleiri2017 #högsand #letsmennäändemarinuoret

Maria Tolppanenshared tweet on Twitter

Nyt on hyvä aika kieltää 0-työsopimuket. EU:kin harkitsee sitä. Tässä Suomi voisi näyttää mallia kaikille, joilla 0-sopimus on käytössä.

Kristiina Salonenshared image on Instagram

Suvivirsi, mansikkakakku, tikkujäätelöt ja lasten leikki. Niistä oli Sinilinnun kevätjuhla tehty. Pienen käärön kanssa me äidit sinne syksyllä menimme. Ja tänään seurasimme leikkivien taaperoiden iloista vilskettä ja melskettä. Niin, se nopeaan kulkeva aika. Näin se konkretisoituu. Ja ah, se kaunis kevätjuhlien haikeus. #sinilintu #vauva #kevätjuhlakristiinasalonen

Niinistöltä hyvä veto hakea jatkokautta ilman puoluesidonnaisuutta. Puoluepolitiikan ulkopuolisuus vetoaa niin meillä kuin muuallakin.

Läntisen Uudenmaan kuntajohtajia ja kansanedustajia koolla Karkkilassa. Kuntien ajankohtaisten asioiden ohella tuskaillaan yhdessä sotea.

Lapin SD-piiri: Itä-Lapin uudet mahdollisuudet hyvän elinkeinopolitiikan ansiota

Lapin SD-piirihallitus on iloinen Itä-Lapin uusista mahdollisuuksista. Hallituksen päätös Soklin kaivoksen tukemisesta ja logistiikkakeskuksen rakentamisesta Kemijärvelle on työllisyysvaikutuksiltaan tervetullut päätös. Julkisuuteen tullut tieto myös uudesta mahdollisesta biojalostamosta Kemijärvellä tukee tätä hanketta. Itä-Lapissa on alkamassa uusien mahdollisuuksien aika ja osansa kiitoksista saa myös työministeri Lauri Ihalainen hoitaessaan junaradan sähköistyksen Kemijärven rautatieasemalta tehdasalueelle.

Lapin SD-piirihallitus pitää tärkeänä, että tuleva SOTE-uudistus tasoittaa kansalaisten terveyseroja alueellisesti ja kansanryhmittäin. Tärkeätä on, että asuinpaikasta ja ammatista riippumatta kaikki saavat samat sosiaali- ja terveyspalvelut ja kansalaisten terveyserot pienenevät. Sosiaali- ja terveyspalvelut on viimeinkin taattava tasa-arvoisesti kaikille.