Demarinuoretshared image on Instagram

Demarinuoret & SONK järjestää tuttuun tapaan tänäkin kesänä kesäleirin 3.-6.8 Högsandissa. Ennen leiriä paljastamme leirin helmiä jo ennakkoon. Leirillä tullaan näkemään, kokemaan ja innostumaan uusista ja vähän vanhemmistakin jutuista uusilla näkökulmilla. Leirillä puhutaan paljon sosiaalisesta mediasta ja sen paineista nykymaailmassa. Siksipä leirillä tullaan näkemään Leffaillassa alkuvuonna 2017 ensi-iltansa saanut Maryam Razavin ja Jenni Salosen The Perfect Selfie. Dokumentti seuraa nuoren Instagram-tähden Olivia Oraksen elämää vuoden ajan ruudun edessä ja takana. Tulemme keskustelemaan illan aikana sosiaalisen median roolista nuorten elämässä. Ilmoittaudu pian ja varaa paikkasi leiriltä! Lisää tietoa kesäleiristä: https://www.facebook.com/events/1837207053272084/ #demarinuoret #sonk #kesäleiri2017 #högsand #letsmennäändemarinuoret

Maria Tolppanenshared tweet on Twitter

Nyt on hyvä aika kieltää 0-työsopimuket. EU:kin harkitsee sitä. Tässä Suomi voisi näyttää mallia kaikille, joilla 0-sopimus on käytössä.

Kristiina Salonenshared image on Instagram

Suvivirsi, mansikkakakku, tikkujäätelöt ja lasten leikki. Niistä oli Sinilinnun kevätjuhla tehty. Pienen käärön kanssa me äidit sinne syksyllä menimme. Ja tänään seurasimme leikkivien taaperoiden iloista vilskettä ja melskettä. Niin, se nopeaan kulkeva aika. Näin se konkretisoituu. Ja ah, se kaunis kevätjuhlien haikeus. #sinilintu #vauva #kevätjuhlakristiinasalonen

Niinistöltä hyvä veto hakea jatkokautta ilman puoluesidonnaisuutta. Puoluepolitiikan ulkopuolisuus vetoaa niin meillä kuin muuallakin.

Läntisen Uudenmaan kuntajohtajia ja kansanedustajia koolla Karkkilassa. Kuntien ajankohtaisten asioiden ohella tuskaillaan yhdessä sotea.

Lapin SD-piiri järjestää Lapin Demaritakatemian 2014-2015

Kutsu Lapin Demariakatemiaan 2014-2015

Lapin Sos.Dem. Piiri ry yhteistyössä alueen työväenliikkeen järjestöjen kanssa tarjoaa yhteiskunnallisista asioista kiinnostuneille nuorille (alle 35 v) puolen vuoden mittaisen (kolme koulutuskertaa) koulutuskokonaisuuden. Koulutuksen jaksot sisältävät innostavia aiheita, joista alustamassa ovat kovan luokan asiantuntijat. Koulutuksen ajankohdat tarkentuvat osallistujien aikataulujen mukaisesti. Alustavat ajankohdat ovat marraskuu 2014 ja helmikuu 2015 sekä maaliskuu 2015

Koulutukset kestävät kaksi päivää (la-su) ja koulutusten tarkoitus on valottaa sosialidemokraattista maailmaa, sosialidemokratian historiaa, nykyisyyttä ja tulevaisuutta. Lisäksi tutustumme työelämän haasteisiin ammattiliittojen toimijoiden alustamana.

Lisäksi mukana on esiintymistaitojen ja kampanjoinnin vinkkejä. Koulutusohjelman omavastuu osallistujille on 30€/viikonloppu ja se sisältää matkat linja-autotaksan mukaan, majoituksen la-su –yöllle kahden hengen huoneessa hotelli Aakenuksessa Rovaniemellä. Koulutustilat ovat hotelli Aakenuksen yhteydessä ja samassa paikassa on myös ruokailut (lounas, kahvi, päivällinen lauantaina sekä aamupala, sekä lähtökahvit sunnuntaina). Yhteensä kaikkiin kolmeen koulutusviikonloppuun osallistuminen maksaa osallistujalle siis 60€ ja voit pyytää avustusta siihen puolueosastoltasi/kunnallisjärjestöltäsi!

Koulutuksen sisällöt jäsentyvät seuraavasti:

viikonloppu (la-su) (29.-30.11.2014)

Ensimmäisen viikonlopun aikana käymme yhdessä läpi koulutuksen tavoitteita ja perusteita. Tutustumme toisiimme ja käymme läpi politiikan murrosta nykyajassa. Lisäksi ohjelmassa on tutustumista politiikan eri sektoreihin ja niiden vaikuttavuuteen.

viikonloppu (la-su) (helmikuu 2015)

Toisen viikonlopun aikana keskitymme yhdessä järjestömaailmaan. Työelämän kehittyminen ja tulevaisuus Suomessa on yhteinen haasteemme.. Miten voisimme selvitä tulevaisuudessa ja millainen on ay-liikkeen tulevaisuus?  Miten etujärjestöt vaikuttavat

viikonloppu (la-su) (maaliskuu 2015)

Pyydetään Lapin ylioppilasteatterista joku mukava ihminen pitämään esiintymiskoulutusta ja –harjoitusta. Lisäksi käydään läpi kampanjan suunnittelua jne.

Ilmoittautumiset osoitteeseen: paulus.toropainen@sdp.fi 26.9.mennessä! Kerro ilmoittautuessasi mahdolliset ruoka-allergiat ja majoitustarve/toive.