Lapin SD-piirihallitus: infraan ja asuntoihin lisää panostuksia

Lapin Sosialidemokraattinen piirihallitus vaatii hallitukselta satsauksia infrastruktuuriin ja asuntoihin. Osasta Lapin kuntia puuttuu kokonaan kohtuuhintaiset vuokra-asunnot. Nykyisessä työllisyystilanteessa satsaukset teiden ja väylien korjausrakentamiseen sekä julkiseen asuntotuotantoon erityisesti kasvukeskuksissa kohentaisi työllisyyttä ja lisäisi yritysten kasvumahdollisuuksia.

Kemi-Oulu välinen valtatie 4 ja valtatie 21 Kilpisjärveltä Kolariin ovat valtakunnallisestikin merkittäviä kohteita tavaroiden ja ihmisten liikkumisen kannalta. Onko hallituksella aikaa odottaa näiden tiehankkeiden kanssa?

Teiden korjausvelkaa on kertynyt 2.5 miljardia euroa ja nyt jos koskaan olisi aika korjausvelan lyhentämiselle. Hankkeiden käynnistäminen ja teiden korjaus voi luoda jopa 10 000 uutta työpaikkaa. Tässä taloustilanteessa työpaikat tulevat todella tarpeeseen.

Piirihallitus kokoontui Vuokattiin vuotuiseen Pohjolan Demaritapaamiseen n. 200 sosialidemokraatin kanssa. Vuoden 2016 Demaritapaaminen pidetään 3.-4.9.2016 Rovaniemellä.