Lapin SD-piirihallitus: Sellutehdas Lappiin

Lapin SD-piirihallitus: Sellutehdas Lappiin

Lapin Sosialidemokraattisen Piirin piirihallitus liputtaa voimakkaasti uuden sellutehtaan rakentamista Lappiin. Lapin työllisyystilanteen kannalta uusi tehdasinvestointi toisi työtä ja toimeentuloa lappilaisille ihmisille.

Sellun kysynnän jatkuminen vakaana sekä lapin kuitupuuvarat antavat loistavat lähtökohdat tehtaan toiminnalle. Pohjois-Suomen puuvarojen käyttö ja jalostusasteen korotus toisivat merkittäviä lisätuloja ja töitä Lapin ja koko Pohjois-Suomen alueelle.

Uusi sellutehdasinvestointi olisi merkittävä investointi ja lisäisi alueen puunkäyttöä ja vaikutukset näkyisivät koko Pohjois-Suomen alueella. Sellutehdasinvestoinnin myötä esimerkiksi Kemijärven uuden sahan kuitupuu voidaan saada hyötykäyttöön.

Lapin SD-piirihallitus päätti perjantaina 24.10. nimetä kaksi ehdokasta lisää eduskuntavaaleihin 2015. . Tällä hetkellä nimettyjä ehdokkaita ovat: Seija Hiltunen (Rovaniemi), Valtteri Huhtamella (Inari), Janne Jussila (Kemijärvi), Vahur Lihtkivi (Rovaniemi), Mikkel Näkkäläjärvi (Rovaniemi/Inari), Maria-Riitta Mällinen (Rovaniemi), Niina Oinas (Tervola), Johanna Ojala-Niemelä (Rovaniemi), Janne Olsen (Tornio) ja Martti Rauhala (Tornio).