Demarinuoretshared image on Instagram

Demarinuoret & SONK järjestää tuttuun tapaan tänäkin kesänä kesäleirin 3.-6.8 Högsandissa. Ennen leiriä paljastamme leirin helmiä jo ennakkoon. Leirillä tullaan näkemään, kokemaan ja innostumaan uusista ja vähän vanhemmistakin jutuista uusilla näkökulmilla. Leirillä puhutaan paljon sosiaalisesta mediasta ja sen paineista nykymaailmassa. Siksipä leirillä tullaan näkemään Leffaillassa alkuvuonna 2017 ensi-iltansa saanut Maryam Razavin ja Jenni Salosen The Perfect Selfie. Dokumentti seuraa nuoren Instagram-tähden Olivia Oraksen elämää vuoden ajan ruudun edessä ja takana. Tulemme keskustelemaan illan aikana sosiaalisen median roolista nuorten elämässä. Ilmoittaudu pian ja varaa paikkasi leiriltä! Lisää tietoa kesäleiristä: https://www.facebook.com/events/1837207053272084/ #demarinuoret #sonk #kesäleiri2017 #högsand #letsmennäändemarinuoret

Maria Tolppanenshared tweet on Twitter

Nyt on hyvä aika kieltää 0-työsopimuket. EU:kin harkitsee sitä. Tässä Suomi voisi näyttää mallia kaikille, joilla 0-sopimus on käytössä.

Kristiina Salonenshared image on Instagram

Suvivirsi, mansikkakakku, tikkujäätelöt ja lasten leikki. Niistä oli Sinilinnun kevätjuhla tehty. Pienen käärön kanssa me äidit sinne syksyllä menimme. Ja tänään seurasimme leikkivien taaperoiden iloista vilskettä ja melskettä. Niin, se nopeaan kulkeva aika. Näin se konkretisoituu. Ja ah, se kaunis kevätjuhlien haikeus. #sinilintu #vauva #kevätjuhlakristiinasalonen

Niinistöltä hyvä veto hakea jatkokautta ilman puoluesidonnaisuutta. Puoluepolitiikan ulkopuolisuus vetoaa niin meillä kuin muuallakin.

Läntisen Uudenmaan kuntajohtajia ja kansanedustajia koolla Karkkilassa. Kuntien ajankohtaisten asioiden ohella tuskaillaan yhdessä sotea.

Lapin SD-Piirin puoluekokousedustajat valittu

Lapin Sosialidemokraattisen Piirin 14 puoluekokousedustajaa Lahden puoluekokoukseen 3.-5.2.2017 on valittu. Piirihallitus päätti 28.2.2016 kokouksessaan  jakaa piirin kolmeen vaaliyhtymään, joiden puoluekokousedustajamäärä riippuu puolueosastojen jäsenmääristä.

Kahdessa vaaliyhtymässä ehdokkaita asetettiin yhtä monta, kuin oli valittavia edustajia. Rovaniemen vaaliyhtymässä (Rovaniemen kunnallisjärjestö) asetettiin kuusi ehdokasta ja siksi Rovaniemellä käytiin ensin nettiäänestys ja lopulta uurnavaali neljän edustajan valitsemiseksi.

Piirihallitus vahvistaa tuloksen sähköpostikokouksessaan piirikokoukselle esitettäväksi. Piirikokous vahvistaa 26.-27.11.2016 kokouksessaan kaikki puoluekokousedustajat.

Vaaliyhtymäkohtaiset edustajat ovat alla:

Vaaliyhtymä III (Muu maakunta) Suhdeluku: 5.89 (äänioikeutettujen määrä 30.6.2016 406 jäsentä)

Varsinaiset edustajat                                                  varaedustajat

Ara Aikio (Utsjoki)                                                   Mika Aikio (Utsjoki)

Sakari Silén (Muonio)                                              Raija Lehtimäki (Muonio)

Kari Räisänen (Kemijärvi)                                      Eino Meriläinen (Kemijärvi)

Helena Tiuraniemi (Tervola)                                 Niina Oinas (Tervola)

Sanna Väisänen (Ylitornio)                                     Johanna Oksman (Pello)

Elina Lämsä (Posio)                                                 Pentti Hiltunen (Posio)

Vaaliyhtymä II (Rovaniemi) Suhdeluku: 4.09 (äänioikeutettujen jäsenten määrä 30.6.2016 282 jäsentä)

Äänestystulos:

Nimi Sija 1 Sija 2  Sija 3  Sija 4 Yhteensä