Demarinuoretshared image on Instagram

Demarinuoret & SONK järjestää tuttuun tapaan tänäkin kesänä kesäleirin 3.-6.8 Högsandissa. Ennen leiriä paljastamme leirin helmiä jo ennakkoon. Leirillä tullaan näkemään, kokemaan ja innostumaan uusista ja vähän vanhemmistakin jutuista uusilla näkökulmilla. Leirillä puhutaan paljon sosiaalisesta mediasta ja sen paineista nykymaailmassa. Siksipä leirillä tullaan näkemään Leffaillassa alkuvuonna 2017 ensi-iltansa saanut Maryam Razavin ja Jenni Salosen The Perfect Selfie. Dokumentti seuraa nuoren Instagram-tähden Olivia Oraksen elämää vuoden ajan ruudun edessä ja takana. Tulemme keskustelemaan illan aikana sosiaalisen median roolista nuorten elämässä. Ilmoittaudu pian ja varaa paikkasi leiriltä! Lisää tietoa kesäleiristä: https://www.facebook.com/events/1837207053272084/ #demarinuoret #sonk #kesäleiri2017 #högsand #letsmennäändemarinuoret

Maria Tolppanenshared tweet on Twitter

Nyt on hyvä aika kieltää 0-työsopimuket. EU:kin harkitsee sitä. Tässä Suomi voisi näyttää mallia kaikille, joilla 0-sopimus on käytössä.

Kristiina Salonenshared image on Instagram

Suvivirsi, mansikkakakku, tikkujäätelöt ja lasten leikki. Niistä oli Sinilinnun kevätjuhla tehty. Pienen käärön kanssa me äidit sinne syksyllä menimme. Ja tänään seurasimme leikkivien taaperoiden iloista vilskettä ja melskettä. Niin, se nopeaan kulkeva aika. Näin se konkretisoituu. Ja ah, se kaunis kevätjuhlien haikeus. #sinilintu #vauva #kevätjuhlakristiinasalonen

Niinistöltä hyvä veto hakea jatkokautta ilman puoluesidonnaisuutta. Puoluepolitiikan ulkopuolisuus vetoaa niin meillä kuin muuallakin.

Läntisen Uudenmaan kuntajohtajia ja kansanedustajia koolla Karkkilassa. Kuntien ajankohtaisten asioiden ohella tuskaillaan yhdessä sotea.

Lapin Sos.Dem. piirikokous kannanotto

Lapin Sosialidemokraattien piirikokouksen mielestä valtion kehysriihessä tehdyt sopeutustoimet olivat vaikeita, mutta välttämättömiä. Kehysriihessä hyvätuloiset otettiin mukaan taakankantajiksi. Piirikokous pitää tärkeänä, että leikkausten vaikutuksista tehdään mahdollisimman realistinen arviointi ennen valtion tulo- ja menoarvion 2015 hyväksymistä.

Piirikokous on huolestunut työpaikkojen häviämisestä teollisuuden alalla, erityisesti Stora Enson Veitsiluodon tehtaan henkilövähennyksistä sekä Tervolan Paakkola Conveyorssin konkurssin vaikutuksista työpaikkoihin.

Lapin Sosialidemokraattien piirikokous vastustaa Metsähallituksen osakeyhtiöittämistä. Metsähallituksella on tärkeä yhteiskunnallinen merkitys edistää moniarvoista metsien- ja maankäyttöä sekä työllisyyttä. Tämän toteutuminen osakeyhtiössä on suuri kysymysmerkki. Yhtiöittäminen voi pahimmillaan johtaa ylihakkuisiin ja yksityisen bisneksen tekoon Suomen kansallisvarallisuudella.

Suomen Keskustan ajama valtion omaisuuden myyminen on visionääristä haihattelua vailla todellista pohjaa. Sillä ei pelasteta teollisuuden rakennemuutosta.
Lapin Sosialidemokraattinen

Piiri nimesi kokouksessaan Hilkka Halosen Kemistä ehdokkaakseen puoluehallitukseen ja Maria-Riitta Mällisen Rovaniemeltä sekä Valtteri Huhtamellan Inarista ehdokkaakseen puoluevaltuustoon. Eduskuntavaaliehdokkaiksi nimettiin Janne Olsen Torniosta ja Niina Oinas Tervolasta.