Demarinuoretshared image on Instagram

Demarinuoret & SONK järjestää tuttuun tapaan tänäkin kesänä kesäleirin 3.-6.8 Högsandissa. Ennen leiriä paljastamme leirin helmiä jo ennakkoon. Leirillä tullaan näkemään, kokemaan ja innostumaan uusista ja vähän vanhemmistakin jutuista uusilla näkökulmilla. Leirillä puhutaan paljon sosiaalisesta mediasta ja sen paineista nykymaailmassa. Siksipä leirillä tullaan näkemään Leffaillassa alkuvuonna 2017 ensi-iltansa saanut Maryam Razavin ja Jenni Salosen The Perfect Selfie. Dokumentti seuraa nuoren Instagram-tähden Olivia Oraksen elämää vuoden ajan ruudun edessä ja takana. Tulemme keskustelemaan illan aikana sosiaalisen median roolista nuorten elämässä. Ilmoittaudu pian ja varaa paikkasi leiriltä! Lisää tietoa kesäleiristä: https://www.facebook.com/events/1837207053272084/ #demarinuoret #sonk #kesäleiri2017 #högsand #letsmennäändemarinuoret

Maria Tolppanenshared tweet on Twitter

Nyt on hyvä aika kieltää 0-työsopimuket. EU:kin harkitsee sitä. Tässä Suomi voisi näyttää mallia kaikille, joilla 0-sopimus on käytössä.

Kristiina Salonenshared image on Instagram

Suvivirsi, mansikkakakku, tikkujäätelöt ja lasten leikki. Niistä oli Sinilinnun kevätjuhla tehty. Pienen käärön kanssa me äidit sinne syksyllä menimme. Ja tänään seurasimme leikkivien taaperoiden iloista vilskettä ja melskettä. Niin, se nopeaan kulkeva aika. Näin se konkretisoituu. Ja ah, se kaunis kevätjuhlien haikeus. #sinilintu #vauva #kevätjuhlakristiinasalonen

Niinistöltä hyvä veto hakea jatkokautta ilman puoluesidonnaisuutta. Puoluepolitiikan ulkopuolisuus vetoaa niin meillä kuin muuallakin.

Läntisen Uudenmaan kuntajohtajia ja kansanedustajia koolla Karkkilassa. Kuntien ajankohtaisten asioiden ohella tuskaillaan yhdessä sotea.

Lapin Sos.Dem. piirin kevätkokouksen julkilausuma

Lapin Sosialidemokraattinen piiri ry:n mielestä ministeriöiden on avattava silmänsä ja huomattava Pohjoisen Suomen mahdollisuudet. On ryhdyttävä konkreettisiin toimiin alueen elinkeinoelämän kehittämiseksi. Arktisen tutkimuskeskuksen paikaksi Rovaniemi olisi ainut valinta. Lapin Sosialidemokraattinen piiri kiittää ministeri Jukka Gustafssonia siitä, että hän kuunteli Lapin alueen ammatillisia koulutustarpeita herkällä korvalla. Alkuperäisten opetuspaikkaleikkausten määrä puolittui ja Lapin tulevaisuuden kannalta tärkeät koulutuspaikat turvattiin.

Lapin yritysten kannalta tärkeä kuljetustuki säilyy ja se luo mahdollisuuksia yrittäjyydelle Lapin alueella. Kuljetustuki osana rikkidirektiivikompensaatiota on ensiarvoisen tärkeä Lapin työllisyyskehitykselle ja yritysten toimintamahdollisuuksille. Kansanedustaja Johanna Ojala-Niemelän tarmokkaasti ajama Kaukosen sillan erityismääräraha parantaa olennaisesti kuljetusmahdollisuuksia Lapissa.

Lapin Sosialidemokraattinen piiri haluaa turvata palvelut tasapuolisesti kaikkialla Lapissa ja siksi SOTE-uudistus on ensiarvoisen tärkeä projekti. Lapissa on kyettävä hallintorajojen estämättä saumattomaan yhteistyöhön palvelujen järjestämisessä.

Kaivostoiminnan tuoton on hyödynnettävä kaivospaikkakuntia. Uuden ohjelmakauden rakennerahastojen Pohjois-Suomen osuutta ei saa siirtää etelään.

Lapin Sosialidemokraattinen piiri on tyytyväinen SDP:n europarlamentaarikko Liisa Jaakonsaaren halukkuudesta jatkaa tärkeää työtään pohjoisen puolesta Euroopan parlamentissa.

Hänen pitkä poliittinen kokemuksensa ja kokemus EU:n koillisesta kulmasta on tärkeä. EU-vaaleissa ratkaistaan Euroopan Unionin tulevaisuuden suunta ja pohjoisen alueen on syytä olla mukana kehityksessä.