Demarinuoretshared image on Instagram

Demarinuoret & SONK järjestää tuttuun tapaan tänäkin kesänä kesäleirin 3.-6.8 Högsandissa. Ennen leiriä paljastamme leirin helmiä jo ennakkoon. Leirillä tullaan näkemään, kokemaan ja innostumaan uusista ja vähän vanhemmistakin jutuista uusilla näkökulmilla. Leirillä puhutaan paljon sosiaalisesta mediasta ja sen paineista nykymaailmassa. Siksipä leirillä tullaan näkemään Leffaillassa alkuvuonna 2017 ensi-iltansa saanut Maryam Razavin ja Jenni Salosen The Perfect Selfie. Dokumentti seuraa nuoren Instagram-tähden Olivia Oraksen elämää vuoden ajan ruudun edessä ja takana. Tulemme keskustelemaan illan aikana sosiaalisen median roolista nuorten elämässä. Ilmoittaudu pian ja varaa paikkasi leiriltä! Lisää tietoa kesäleiristä: https://www.facebook.com/events/1837207053272084/ #demarinuoret #sonk #kesäleiri2017 #högsand #letsmennäändemarinuoret

Maria Tolppanenshared tweet on Twitter

Nyt on hyvä aika kieltää 0-työsopimuket. EU:kin harkitsee sitä. Tässä Suomi voisi näyttää mallia kaikille, joilla 0-sopimus on käytössä.

Kristiina Salonenshared image on Instagram

Suvivirsi, mansikkakakku, tikkujäätelöt ja lasten leikki. Niistä oli Sinilinnun kevätjuhla tehty. Pienen käärön kanssa me äidit sinne syksyllä menimme. Ja tänään seurasimme leikkivien taaperoiden iloista vilskettä ja melskettä. Niin, se nopeaan kulkeva aika. Näin se konkretisoituu. Ja ah, se kaunis kevätjuhlien haikeus. #sinilintu #vauva #kevätjuhlakristiinasalonen

Niinistöltä hyvä veto hakea jatkokautta ilman puoluesidonnaisuutta. Puoluepolitiikan ulkopuolisuus vetoaa niin meillä kuin muuallakin.

Läntisen Uudenmaan kuntajohtajia ja kansanedustajia koolla Karkkilassa. Kuntien ajankohtaisten asioiden ohella tuskaillaan yhdessä sotea.

Lapin Sosialidemokraatit: Hallitus vaarantaa Lapin palvelut

Lapin Sosialidemokraatit ovat huolissaan sote-uudistuksen vaikutuksista ja vaativat sille välittömästi parlamentaarista käsittelyä. Uudistuksen vaikutusten arviointi on tehtävä puolueettomasti ja erityisesti on varmistettava, ettei ihmisten terveydellä päästä tekemään bisnestä. Uudistuksessa on vakava vaara, että tasa-arvoiset palvelut varallisuuteen katsomatta ovat historiaa. Lapin Sosialidemokraatit vaativat, että palvelut pysyvät lähellä, hoitoon pääsy turvataan ja Länsi-Pohjan keskussairaalan synnytysosasto säilyy myös tulevaisuudessa.

Hallituksen mantra leikkauksien ihanuudesta on häkellyttävää. Koulutuksesta leikkaaminen on Lapin ja lappilaisten tulevaisuuden kannalta käsittämätön ratkaisu. Keskittäminen ja aloituspaikkojen vähentäminen pakottaa nuoret pois kotiseuduiltaan. Koulutuksesta leikkaaminen on lyhytnäköistä ja heikentää alueiden kehitystä.

Lapin Sosialidemokraatit vaativat nykyisten junayhteyksien säilyttämistä esim. Kemijärvelle sekä lentoyhteyksien turvaamista Kemi-Tornioon ja Enontekiölle.

Metsähallituksen yhtiöittäminen vaarantaa Lapin luonnon virkistyskäytön sekä elinkeinot.

Lapin Sosialidemokraatit ovat pettyneitä suuntaan, johon Lappia ja Suomea viedään ja vaativat, että näihin asioihin kiinnitetään huomiota. Hallitus puhuu kärkihankkeista ylevään sävyyn. Todellisuus näyttää kuitenkin olevan enemmän markkinaehtoisuushöttöä, kuin todellista halua viedä Suomen asiaa eteenpäin. Hallitus vähät välittää koko Suomen elinvoimaisuudesta.

Lapin Sosialidemokraattisen piirin syyspiirikokous pidettiin Sodankylässä 14.–15.11.2015. Piirin puheenjohtajana jatkaa kauden 2016–2017 Hilkka Halonen Kemistä. Varapuheenjohtajiksi valittiin Maria-Riitta Mällinen Rovaniemeltä ja Martti Rauhala Torniosta piirihallituksen jäseniksi kaudelle 2016-2017 valittiin Ahti Korvanen Sodankylästä, Asta Väisänen Ylitorniolta, Pekka Tiitinen Kemistä, Marja Viinikka Kemistä, Niina Oinas Tervolasta, Mikkel Näkkäläjärvi Rovaniemeltä, Eira Setälä Rovaniemeltä, Sakari Silén Muoniosta, Pekka Lassila Sallasta ja Eino Meriläinen Kemijärveltä ja varajäseniksi kaudelle 2016-2017 valittiin Arto Valo Inarista, Helena Norvapalo Rovaniemeltä ja Keijo Ruonala Ranualta.