Demarinuoretshared image on Instagram

Demarinuoret & SONK järjestää tuttuun tapaan tänäkin kesänä kesäleirin 3.-6.8 Högsandissa. Ennen leiriä paljastamme leirin helmiä jo ennakkoon. Leirillä tullaan näkemään, kokemaan ja innostumaan uusista ja vähän vanhemmistakin jutuista uusilla näkökulmilla. Leirillä puhutaan paljon sosiaalisesta mediasta ja sen paineista nykymaailmassa. Siksipä leirillä tullaan näkemään Leffaillassa alkuvuonna 2017 ensi-iltansa saanut Maryam Razavin ja Jenni Salosen The Perfect Selfie. Dokumentti seuraa nuoren Instagram-tähden Olivia Oraksen elämää vuoden ajan ruudun edessä ja takana. Tulemme keskustelemaan illan aikana sosiaalisen median roolista nuorten elämässä. Ilmoittaudu pian ja varaa paikkasi leiriltä! Lisää tietoa kesäleiristä: https://www.facebook.com/events/1837207053272084/ #demarinuoret #sonk #kesäleiri2017 #högsand #letsmennäändemarinuoret

Maria Tolppanenshared tweet on Twitter

Nyt on hyvä aika kieltää 0-työsopimuket. EU:kin harkitsee sitä. Tässä Suomi voisi näyttää mallia kaikille, joilla 0-sopimus on käytössä.

Kristiina Salonenshared image on Instagram

Suvivirsi, mansikkakakku, tikkujäätelöt ja lasten leikki. Niistä oli Sinilinnun kevätjuhla tehty. Pienen käärön kanssa me äidit sinne syksyllä menimme. Ja tänään seurasimme leikkivien taaperoiden iloista vilskettä ja melskettä. Niin, se nopeaan kulkeva aika. Näin se konkretisoituu. Ja ah, se kaunis kevätjuhlien haikeus. #sinilintu #vauva #kevätjuhlakristiinasalonen

Niinistöltä hyvä veto hakea jatkokautta ilman puoluesidonnaisuutta. Puoluepolitiikan ulkopuolisuus vetoaa niin meillä kuin muuallakin.

Läntisen Uudenmaan kuntajohtajia ja kansanedustajia koolla Karkkilassa. Kuntien ajankohtaisten asioiden ohella tuskaillaan yhdessä sotea.

Lapin Sosialidemokraatit: Hallitus yhtiöittää Suomea rapakuntoon

Lapin Sosialidemokraatit ovat tyrmistyneitä hallituksen hankkeista. Hallitus on ollut vallassa vuoden päivät eikä kukaan odottanut tällaista tavallisten ihmisten elämän kurjistamista.

Hallitus näpertelee työttömyysongelman kourissa ja asettaa työttömät syylliseksi omaan työttömyyteensä. Työn vastaanottamisen ehtojen tiukentaminen tai palkattomat työnäytteet eivät tuo maahan ensimmäistäkään uutta työpaikkaa, vaan kurjistavat jo ennestäänkin huonossa asemassa olevien ihmisten arkea. Insinöörin passittaminen puhelinmyyntiin toiselle paikkakunnalle pitkänkin matkan päähän ei paranna kenenkään asemaa. Se on ihmisten räikeätä aliarvioimista.

Hallituksen kiima yhtiöittää kaikki mahdollinen ja mahdotonkin herättää suurta ihmetystä. Taksitoiminnan vapauttaminen, tieverkon, metsähallituksen ja SOTE-palveluiden yhtiöittäminen rapauttavat suomalaisen yhteiskunnan peruspilarit. Metsätaloustoiminnot yhtiöitettiin ja kansallinen metsäomaisuus alistetaan eduskunnan suorien vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolelle. SOTE-palvelut yhtiöitetään ja näin edustuksellinen demokratia kaventuu kapeaksi omistajaohjaukseksi ja raportoinniksi. Terveydestä sekä luonnosta tehdään liiketoimintaa. Narrin roolin saavat täysin aiheetta EU-asetukset, joissa tätä ei vaadita. Päälle vielä hallitus haikailee teiden yhtiöittämistä, koska niin ”saadaan vapautettua pääomia” ja ”maksuista tulee käyttäjälähtöisempiä ja verotus laskee”.

Kansa joutuu seuraamaan sivusta edessään näyteltävää teatteria, jossa hyvinvointia ryöstetään. Kansan syvät rivit eivät ole vielä kyenneet reagoimaan näihin järkyttäviin demokratiaa halveksiviin ns. parannuksiin, jotka tuhoavat ennen pitkään pohjoismaisen hyvinvointiyhteiskunnan. Ei näistä ennen vaaleja puhuttu mitään.

Lapin Sosialidemokraattisen piirin kevätpiirikokous pidettiin lauantaina 23.4.2016 Rovaniemellä.