Demarinuoretshared image on Instagram

Demarinuoret & SONK järjestää tuttuun tapaan tänäkin kesänä kesäleirin 3.-6.8 Högsandissa. Ennen leiriä paljastamme leirin helmiä jo ennakkoon. Leirillä tullaan näkemään, kokemaan ja innostumaan uusista ja vähän vanhemmistakin jutuista uusilla näkökulmilla. Leirillä puhutaan paljon sosiaalisesta mediasta ja sen paineista nykymaailmassa. Siksipä leirillä tullaan näkemään Leffaillassa alkuvuonna 2017 ensi-iltansa saanut Maryam Razavin ja Jenni Salosen The Perfect Selfie. Dokumentti seuraa nuoren Instagram-tähden Olivia Oraksen elämää vuoden ajan ruudun edessä ja takana. Tulemme keskustelemaan illan aikana sosiaalisen median roolista nuorten elämässä. Ilmoittaudu pian ja varaa paikkasi leiriltä! Lisää tietoa kesäleiristä: https://www.facebook.com/events/1837207053272084/ #demarinuoret #sonk #kesäleiri2017 #högsand #letsmennäändemarinuoret

Maria Tolppanenshared tweet on Twitter

Nyt on hyvä aika kieltää 0-työsopimuket. EU:kin harkitsee sitä. Tässä Suomi voisi näyttää mallia kaikille, joilla 0-sopimus on käytössä.

Kristiina Salonenshared image on Instagram

Suvivirsi, mansikkakakku, tikkujäätelöt ja lasten leikki. Niistä oli Sinilinnun kevätjuhla tehty. Pienen käärön kanssa me äidit sinne syksyllä menimme. Ja tänään seurasimme leikkivien taaperoiden iloista vilskettä ja melskettä. Niin, se nopeaan kulkeva aika. Näin se konkretisoituu. Ja ah, se kaunis kevätjuhlien haikeus. #sinilintu #vauva #kevätjuhlakristiinasalonen

Niinistöltä hyvä veto hakea jatkokautta ilman puoluesidonnaisuutta. Puoluepolitiikan ulkopuolisuus vetoaa niin meillä kuin muuallakin.

Läntisen Uudenmaan kuntajohtajia ja kansanedustajia koolla Karkkilassa. Kuntien ajankohtaisten asioiden ohella tuskaillaan yhdessä sotea.

Lapin Sosialidemokraatit: Lapin rajanylityspaikkojen aukiolo turvattava nykyisessä laajuudessaan!

Lapin Sosialidemokraattinen Piiri on huolissaan kahden merkittävän rajanylityspaikan (Salla ja Raja-Jooseppi) aukioloaikojen supistamisesta. Rajanylityspaikkojen riittävän aukiolon paikallinen ja aluetaloudellinen merkitys on kiistaton Itä-Lapin lisäksi koko maakunnalle aina länsirajaa myöten. Venäläisten matkailijoiden määrä Lapissa on suuri ja heidän käyttämänsä palvelut työllistävät lappilaisia kaupan ja matkailun aloilla työskenteleviä.

Ministerien taholta on lupailtu rajanylityspaikkojen ylläpitoon riittäviä resursseja, mutta nyt näyttää käyvän päinvastoin.

Hallitus näyttää unohtaneen rajaseudun taloudelliset mahdollisuudet kokonaan. Samalla on unohtunut myös itärajan ja rajakaupan kansantaloudellinen merkitys alueille. Se ei tunnu kuuluvan hallituksen kärkihankkeisiin.