Lapin Sosialidemokraatit: Markkinaehtoinen yhteiskunta eriarvoistaa Suomen!

Lapin Sosialidemokraattien mielestä hallituksen puhe markkinaehtoisesta yhteiskunnasta on vankka askel kohti eriarvoistuvaa Suomea. Liikenneministeri Anne Bernerin mukaan VR:n tehokkuus paranee markkinaehtoisuutta vahvistamalla.

Sokea Reettakin ymmärtää, että markkinaehtoisuus on vain keino siirtää julkisia palveluita yksityisten palveluntuottajien hoidettavaksi. Yksityinen palveluntuottaja ei tuota mitään ilman voittoa. VR:n liikenneosuuksien uhraaminen markkinavoimien alttarille tietää velvoiteliikenteen ja sitä kautta esim. Lapin yöjunayhteyksien loppumista tai ainakin merkittävää heikentymistä.

Yöjunayhteyksien loppuminen olisi Lapin maakunnalle, lappilaisille ihmisille ja ennen kaikkea matkailulle vakava isku. Lappilaiset Keskustan kansanedustajat ovat ns. paalupaikalla. Nyt ei riitä hurskaat kirjoittelut ja puheet, vaan tarvitaan tekoja. SDP on vahvasti Lapin puolella. Nyt on aluepolitiikan aika!