Demarinuoretshared image on Instagram

Demarinuoret & SONK järjestää tuttuun tapaan tänäkin kesänä kesäleirin 3.-6.8 Högsandissa. Ennen leiriä paljastamme leirin helmiä jo ennakkoon. Leirillä tullaan näkemään, kokemaan ja innostumaan uusista ja vähän vanhemmistakin jutuista uusilla näkökulmilla. Leirillä puhutaan paljon sosiaalisesta mediasta ja sen paineista nykymaailmassa. Siksipä leirillä tullaan näkemään Leffaillassa alkuvuonna 2017 ensi-iltansa saanut Maryam Razavin ja Jenni Salosen The Perfect Selfie. Dokumentti seuraa nuoren Instagram-tähden Olivia Oraksen elämää vuoden ajan ruudun edessä ja takana. Tulemme keskustelemaan illan aikana sosiaalisen median roolista nuorten elämässä. Ilmoittaudu pian ja varaa paikkasi leiriltä! Lisää tietoa kesäleiristä: https://www.facebook.com/events/1837207053272084/ #demarinuoret #sonk #kesäleiri2017 #högsand #letsmennäändemarinuoret

Maria Tolppanenshared tweet on Twitter

Nyt on hyvä aika kieltää 0-työsopimuket. EU:kin harkitsee sitä. Tässä Suomi voisi näyttää mallia kaikille, joilla 0-sopimus on käytössä.

Kristiina Salonenshared image on Instagram

Suvivirsi, mansikkakakku, tikkujäätelöt ja lasten leikki. Niistä oli Sinilinnun kevätjuhla tehty. Pienen käärön kanssa me äidit sinne syksyllä menimme. Ja tänään seurasimme leikkivien taaperoiden iloista vilskettä ja melskettä. Niin, se nopeaan kulkeva aika. Näin se konkretisoituu. Ja ah, se kaunis kevätjuhlien haikeus. #sinilintu #vauva #kevätjuhlakristiinasalonen

Niinistöltä hyvä veto hakea jatkokautta ilman puoluesidonnaisuutta. Puoluepolitiikan ulkopuolisuus vetoaa niin meillä kuin muuallakin.

Läntisen Uudenmaan kuntajohtajia ja kansanedustajia koolla Karkkilassa. Kuntien ajankohtaisten asioiden ohella tuskaillaan yhdessä sotea.

Lapin Sosialidemokraatit: Teno-sopimusta ei tule hyväksyä

Lapin sosialidemokraattien mielestä esitetty Teno-sopimus on hylättävä. Sopimuksessa ei ole kyse kalakantojen suojelusta, vaan omaisuuden uusjaosta. Teno-sopimuksen valmistelussa ei ole huomioitu paikallistahojen toiveita ja nykyisellään sopimus polkee paikallisten oikeuksia ja saamelaiskulttuuria. Ylevien kalansuojelullisten tavoitteiden sijaan taustalla on muut motiivit, sillä sopimuksessa käytännössä pakkolunastetaan pyyntioikeuksia ilman korvausta. Lapin sosialidemokraattien mielestä Teno-sopimus pitää hylätä ja jatkaa nykyisen sopimuksen puitteissa, kunnes kaikuluotaustutkimuksista saadaan perusteltua tietoa kalakantojen tilasta, ja uudet sopimusneuvottelut saadaan käytyä tältä pohjalta.