Demarinuoretshared image on Instagram

Demarinuoret & SONK järjestää tuttuun tapaan tänäkin kesänä kesäleirin 3.-6.8 Högsandissa. Ennen leiriä paljastamme leirin helmiä jo ennakkoon. Leirillä tullaan näkemään, kokemaan ja innostumaan uusista ja vähän vanhemmistakin jutuista uusilla näkökulmilla. Leirillä puhutaan paljon sosiaalisesta mediasta ja sen paineista nykymaailmassa. Siksipä leirillä tullaan näkemään Leffaillassa alkuvuonna 2017 ensi-iltansa saanut Maryam Razavin ja Jenni Salosen The Perfect Selfie. Dokumentti seuraa nuoren Instagram-tähden Olivia Oraksen elämää vuoden ajan ruudun edessä ja takana. Tulemme keskustelemaan illan aikana sosiaalisen median roolista nuorten elämässä. Ilmoittaudu pian ja varaa paikkasi leiriltä! Lisää tietoa kesäleiristä: https://www.facebook.com/events/1837207053272084/ #demarinuoret #sonk #kesäleiri2017 #högsand #letsmennäändemarinuoret

Maria Tolppanenshared tweet on Twitter

Nyt on hyvä aika kieltää 0-työsopimuket. EU:kin harkitsee sitä. Tässä Suomi voisi näyttää mallia kaikille, joilla 0-sopimus on käytössä.

Kristiina Salonenshared image on Instagram

Suvivirsi, mansikkakakku, tikkujäätelöt ja lasten leikki. Niistä oli Sinilinnun kevätjuhla tehty. Pienen käärön kanssa me äidit sinne syksyllä menimme. Ja tänään seurasimme leikkivien taaperoiden iloista vilskettä ja melskettä. Niin, se nopeaan kulkeva aika. Näin se konkretisoituu. Ja ah, se kaunis kevätjuhlien haikeus. #sinilintu #vauva #kevätjuhlakristiinasalonen

Niinistöltä hyvä veto hakea jatkokautta ilman puoluesidonnaisuutta. Puoluepolitiikan ulkopuolisuus vetoaa niin meillä kuin muuallakin.

Läntisen Uudenmaan kuntajohtajia ja kansanedustajia koolla Karkkilassa. Kuntien ajankohtaisten asioiden ohella tuskaillaan yhdessä sotea.

Lapin Sosialidemokraattinen Piiri ry:n syyspiirikokouksen julkilausuma

Lapin sosialidemokraattien piirikokous on tyrmistynyt valtion omistajaohjauksen puutteesta Kemijoki Oy:n tapauksessa.Valtion enemmistöomistuksessa olevan yhtiön hallitus on päättänyt käytännössä alasajosta vailla liiketaloudellisia perusteita.

Yt-neuvottelujen todellisuus kuvastaa valtio-omistajan ja yhtiön johdon suhtautumista työntekijöihin.Vielä yt-neuvottelujen jälkeen ei henkilöstöllä ole tietoa mahdollisista irtisanomista, eikä muita vaihtoehtoja ole kartoitettu ollenkaan.

Lapin sosialidemokraattien mielestä Metsähallituksen valtion tulostavoitteita on kohtuullistettava ja näin varmistettava Metsähallituksen kyky työllistää pohjoisen metsäalan ammattilaisia. Samalla on turvattava kansallisomaisuutemme säilyminen julkisessa omistuksessa.

Lapin sosialidemokraatit pitävät sosiaali- ja terveydenhuollon hallinnon uudistusta välttämättömänä, mutta ovat huolissaan ihmisten kasvavasta eriarvoistumisesta. Sosiaali- ja terveydenhuollon uudistuksessa on paneuduttava sosiaali- ja terveydenhuollon arkipäivän ongelmiin ja ratkaisuihin. Ei julkista rahaa yksityisiin palveluihin!

Lapin sosialidemokraatit vaativat ottamaan nuorisotakuun toteuttamisen vakavasti ja haastavat lappilaiset kunnat ja yritykset työllistämään nuorisotakuun piirissä olevia nuoria.

Lappilaiset sosialidemokraatit paheksuvat Finavian kaavailuja lappilaisten lentokenttien aukioloaikojen vähentämiseksi esim. Kemi-Tornion alueella. Toimivat lentoyhteydet ovat elinehto lappilaiselle yritystoiminnalle ja ihmisten mahdollisuuksille elää ja yrittää Lapissa.

Piirikokous valitsi toimikaudeksi 2014-2015 puheenjohtajaksi Hilkka Halosen Kemistä, 1. varapuheenjohtajaksi valittiin Maria-Riitta Mällinen Rovaniemeltä ja 2. varapuheenjohtajaksi Martti Rauhala Torniosta. Piirihallitukseen toimikaudeksi 2014 valittiin Riitta Aikio Utsjoelta, Sakari Silen Muoniosta, Pekka Piispanen, Pellosta, Niina Oinas Tervolasta, Eino Meriläinen Kemijärveltä, Keijo Ruonala Ranualta, Marjo Rundgren Rovaniemeltä, Eira Setälä Rovaniemeltä, Jaakko Lehojärvi Kemistä ja Maria Viinikka Kemistä.