Maarit Feldt-Ranta påminner att många sakkunniga varnar, att modellen som regeringen Sipilä har valt, kommer att försämra, inte förbättra situationen inom social- och hälsovården.Sosialidemokraatit SDP

Maarit Feldt-Rantashared video on Instagram

Vår natur är underbar och det finns många fina ställen i Raseborg. Det är lätt att förstå att många vill bo och också besöka vår stad. Vi vill göra vår stad ännu mera attraktiv. - Meillä on upea luonto ja monia hienoja nähtävyyksiä ja vierailukohteita. On helppo ymmärtää miksi monet haluavat asua täällä ja myös matkailijoita ja kesäasukkailta riittää. Haluamme kehittää kaupungistamme vielä entistäkin houkuttelevamman. #kommunalvalet #kuntavaalit #allaskamed #pidetäänkaikkimukana #helaraseborg #kokoraasepori @petrapaulina @syss3 @cgrundstrom maaritfeldtranta

SDPshared image on Instagram

Työn ja perhe-elämän yhdistämisestä on tehtävä nykyistä helpompaa. Uudenlainen joustava koulupäivä lisäisi perheen arjen yhteisiä tunteja, iltoja vanhemmille ja lapsille. Tähän tarvitsemme yhteistyötä kuntien ja kolmannen sektorin toimijoiden kanssa. Ensi keskiviikkona alkaa kuntavaalien ennakkoäänestys. Tutustu SDP:n inhimillisemmän Suomen ratkaisuihin: vaali.sdp.fi. #kuntavaalit #kaikkimukana #sdp #sosialidemokraatit #kunnat #perhe #lapset #koulutus #harrastussosialidemokraatit

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Työn ja perhe-elämän yhdistämisestä on tehtävä nykyistä helpompaa. Uudenlainen joustava koulupäivä lisäisi perheen arjen yhteisiä tunteja, iltoja vanhemmille ja lapsille. Tähän tarvitsemme yhteistyötä kuntien ja kolmannen sektorin toimijoiden kanssa. Ensi keskiviikkona alkaa kuntavaalien ennakkoäänestys. Tutustu SDP:n inhimillisemmän Suomen ratkaisuihin: https://vaalit.sdp.fi/ratkaisut/perheille-enemman-yhteista-aikaa/Sosialidemokraatit SDP

Ville Skinnarishared image on Instagram

Kyllä brändi - Suomelle jaei bulkki - Suomelle. Hausjärven kuntavaalikiertueen parhaat herkut löytyy Hikiältä. Hikiän Kyrsä ja Hikiän Velli.villeskinnari

SDP:n kansanedustaja Sirpa Paateron mukaan oli yllättää kuulla, kuinka ”Senaatti 2” on jo perustettu ennen kuin varsinainen maakuntalaki on lähelläkään päätöksentekoa. Asia tuli esille, kun uutisoitiin johdon palkkaamisesta ilman avointa hakua, eli ”kun tiedämme jo parhaat”-periaatteella. – Näin siis uuden maakuntahallinnon ensimmäiset hyvän hallinnon ja demokratian vastaiset päätökset alkavat jo näkyä, Paatero toteaa.Sosialidemokraatit SDP

Demokraattishared image on Instagram

Oriveden torilla on ämpärimeininkiä! Raija Vuori, Oriveden nuorin ehdokas Lauriina Lehtonen ja Ilkka Hjerppe olivat torilla hyvillä mielin juttelemassa kuntalaisten kanssa.demokraatti

Sosialidemokraatit SDPshared photo on Facebook

Osallistutaan yhdessä maailman suurimmalle kynttiläillalliselle ja näytetään valomerkki ilmaston puolesta sammuttamalla turhat valot. Viime vuonna 1,6 miljoonaa suomalaista osallistui tavalla tai toisella Earth Houriin - eiköhän laiteta vieläkin paremmaksi tänä vuonna. Jaa kuvaa, jos aiot osallistua!Sosialidemokraatit SDP

Kansanedustaja Merja Mäkisalo-Ropponen vetoaa hallitukseen, että se kuuntelisi jälleen kätilöitä ja hoitajia, kuten se teki palkkoja leikkaavien pakkolakien perumispäätöksessään.Sosialidemokraatit SDP

Lapin Sosialidemokraattinen piirihallitus: Jäämeren käytävä arktiselle alueelle

Lapin SD-piirin mielestä Pohjoiseen ja Suomen arktiseen alueeseen on panostettava. Pohjoisen liikenneinfra on saatettava ajanmukaiseen kuntoon. Tiestöä ei saa päästää rappeutumaan vaan on panostettava uusiin liikenneinvestointeihin, myös uusiin. Lisääntyvä kaivosteollisuus ja pohjoisen Jäämeren avautuminen (Kollisväylä) sekä Barentsin alueen hyödyntäminen ovat asioita, jotka on huomioitava tulevissa liikenneinvestointisuunnitelmissa.

Pohjoisen alueen merkitys on vihdoinkin myönnetty myös hallituksen tasolla. Monet ministerit ja kansanedustajat ovat tuoneet esiin Jäämeren rautatien ja Suomen arktisen alueen ja niiden tärkeyden Suomelle.  Lapissa on kaivoshankkeita käynnissä ja suunnitelmia uusille on olemassa. Kaivostoiminta tarvitsee toimivat kuljetusväylät, tiestön ja rataverkoston. Nämä investointikohteet ovat panostuksia tulevaisuuteen ja niitä tarvitaan jo nyt.

Lapin Sosialidemokraattisen piirin mielestä liikenneinvestoinnit ovat sijoituksia, jotka tuovat niihin laitetut panostukset takaisin monin kerroin. Liikenne- ja viestintäministeriön selvitys osoittaa, että liikenneinfra tukee tuottavuutta. Rautatieyhteys pohjoiselle Jäämerelle on monissa suunnitelmissa ja nyt on aika sen toteutukselle. Mahdollisuudet tähän on olemassa jos ne vain tiedostetaan.

Uusi kansainvälinen talousalue; Jäämeren käytävä. Sillä tavoitetaan Pohjoisen merireitin länsipää ja samalla se yhdistää Itämeren alueen Jäämeren syväsatamiin. Eisaa myöskään unohtaa pohjoisessa olevia öljy- ja kaasuhankkeita. Arktiselta alueelta saamme kasvua. Se tulee olemaan uusi kansainvälinen nouseva talousvyöhyke

Rautatieyhteys pohjoiselle Jäämerelle, voimassa olevien suunnitelmien mukaisesti palvelee niin kaivoshankkeita kuin myös Koillisväylän rahtiliikennettä, unohtamatta matkailulle saatavaa hyötyä. Kun saamme toimivat liikenneyhteydet myös tänne yliseen Suomeen, niin samalla saamme teollisuutta, investointeja ja työllisyyttä. Tämä palvelee meitä kaikkia, ei pelkästään Lappia.