Demarinuoretshared image on Instagram

Demarinuoret & SONK järjestää tuttuun tapaan tänäkin kesänä kesäleirin 3.-6.8 Högsandissa. Ennen leiriä paljastamme leirin helmiä jo ennakkoon. Leirillä tullaan näkemään, kokemaan ja innostumaan uusista ja vähän vanhemmistakin jutuista uusilla näkökulmilla. Leirillä puhutaan paljon sosiaalisesta mediasta ja sen paineista nykymaailmassa. Siksipä leirillä tullaan näkemään Leffaillassa alkuvuonna 2017 ensi-iltansa saanut Maryam Razavin ja Jenni Salosen The Perfect Selfie. Dokumentti seuraa nuoren Instagram-tähden Olivia Oraksen elämää vuoden ajan ruudun edessä ja takana. Tulemme keskustelemaan illan aikana sosiaalisen median roolista nuorten elämässä. Ilmoittaudu pian ja varaa paikkasi leiriltä! Lisää tietoa kesäleiristä: https://www.facebook.com/events/1837207053272084/ #demarinuoret #sonk #kesäleiri2017 #högsand #letsmennäändemarinuoret

Maria Tolppanenshared tweet on Twitter

Nyt on hyvä aika kieltää 0-työsopimuket. EU:kin harkitsee sitä. Tässä Suomi voisi näyttää mallia kaikille, joilla 0-sopimus on käytössä.

Kristiina Salonenshared image on Instagram

Suvivirsi, mansikkakakku, tikkujäätelöt ja lasten leikki. Niistä oli Sinilinnun kevätjuhla tehty. Pienen käärön kanssa me äidit sinne syksyllä menimme. Ja tänään seurasimme leikkivien taaperoiden iloista vilskettä ja melskettä. Niin, se nopeaan kulkeva aika. Näin se konkretisoituu. Ja ah, se kaunis kevätjuhlien haikeus. #sinilintu #vauva #kevätjuhlakristiinasalonen

Niinistöltä hyvä veto hakea jatkokautta ilman puoluesidonnaisuutta. Puoluepolitiikan ulkopuolisuus vetoaa niin meillä kuin muuallakin.

Läntisen Uudenmaan kuntajohtajia ja kansanedustajia koolla Karkkilassa. Kuntien ajankohtaisten asioiden ohella tuskaillaan yhdessä sotea.

Lapin Sosialidemokraattinen piirihallitus: Jäämeren käytävä arktiselle alueelle

Lapin SD-piirin mielestä Pohjoiseen ja Suomen arktiseen alueeseen on panostettava. Pohjoisen liikenneinfra on saatettava ajanmukaiseen kuntoon. Tiestöä ei saa päästää rappeutumaan vaan on panostettava uusiin liikenneinvestointeihin, myös uusiin. Lisääntyvä kaivosteollisuus ja pohjoisen Jäämeren avautuminen (Kollisväylä) sekä Barentsin alueen hyödyntäminen ovat asioita, jotka on huomioitava tulevissa liikenneinvestointisuunnitelmissa.

Pohjoisen alueen merkitys on vihdoinkin myönnetty myös hallituksen tasolla. Monet ministerit ja kansanedustajat ovat tuoneet esiin Jäämeren rautatien ja Suomen arktisen alueen ja niiden tärkeyden Suomelle.  Lapissa on kaivoshankkeita käynnissä ja suunnitelmia uusille on olemassa. Kaivostoiminta tarvitsee toimivat kuljetusväylät, tiestön ja rataverkoston. Nämä investointikohteet ovat panostuksia tulevaisuuteen ja niitä tarvitaan jo nyt.

Lapin Sosialidemokraattisen piirin mielestä liikenneinvestoinnit ovat sijoituksia, jotka tuovat niihin laitetut panostukset takaisin monin kerroin. Liikenne- ja viestintäministeriön selvitys osoittaa, että liikenneinfra tukee tuottavuutta. Rautatieyhteys pohjoiselle Jäämerelle on monissa suunnitelmissa ja nyt on aika sen toteutukselle. Mahdollisuudet tähän on olemassa jos ne vain tiedostetaan.

Uusi kansainvälinen talousalue; Jäämeren käytävä. Sillä tavoitetaan Pohjoisen merireitin länsipää ja samalla se yhdistää Itämeren alueen Jäämeren syväsatamiin. Eisaa myöskään unohtaa pohjoisessa olevia öljy- ja kaasuhankkeita. Arktiselta alueelta saamme kasvua. Se tulee olemaan uusi kansainvälinen nouseva talousvyöhyke

Rautatieyhteys pohjoiselle Jäämerelle, voimassa olevien suunnitelmien mukaisesti palvelee niin kaivoshankkeita kuin myös Koillisväylän rahtiliikennettä, unohtamatta matkailulle saatavaa hyötyä. Kun saamme toimivat liikenneyhteydet myös tänne yliseen Suomeen, niin samalla saamme teollisuutta, investointeja ja työllisyyttä. Tämä palvelee meitä kaikkia, ei pelkästään Lappia.