Timo Harakkashared tweet on Twitter

SOS jakaa lisää menoja ja ministerinsalkkuja ja tekee *seuraavalle* hallitukselle miljardileikkauksia. Tulkaa pois,Suomi ansaitsee parempaa.

Antti Rinneshared tweet on Twitter

Hallitus jää kauas työllisyystavoitteestaan. Illan uutinen: Kolme uutta ministeriä. Lopputulos on työllisyyden suhteen pettymys.

Ville Skinnarishared tweet on Twitter

Miljardi Soten tietojärjestelmiin on hyvä sijoitus, jos se käytetään uusin avoimiin järjestelmiin - ei upoteta rahoja vanhaan eli Apottiin.

Maria Guzeninashared image on Instagram

#suomi100 näyttely avattu Euroopan neuvoston yleiskokouksessa Strasbourgissa! Sataan vuoteen mahtuu paikoin vaikeaakin historiaa, mutta eteenpäin on menty. Tehdään seuraavista sadasta vieläkin hienompi menestystarina.maria_guzenina

Suomen rahapajan juhlarahoissa siis kuvataan mm. sisällissodan teloitusta ja Välimereen hukkunutta pakolaislasta. Todella mauton farssi.

- Kansalaissodan teloituksia kuvaava Suomen itsenäisyyden juhlaraha on vastenmielinen ja täydellinen rimanalitus Suomen rahapajalta. Juhlarahan painaminen osoittaa täydellistä harkintakyvyn pettämistä niiltä tahoilta, jotka ovat vastuussa rahan suunnittelusta, sanoo SDP:n kansanedustaja Joona Räsänen.Sosialidemokraatit SDP

SDP nosti roimasti kannatustaan Lapissa

SDP nosti vuoden 2017 kuntavaaleissa roimasti kannatustaan Lapissa. Tavoitteeksi asetettu kolmas sija vaalipiirissä onnistuttiin saavuttamaan kirkkaasti ja tulevalle valtuustokaudelle SDP lähtee 3. suurimpana puolueena kuntavaalien perusteella 15% kannatuksella. Nousua vuoden 2012 kuntavaaleista on 2.9 prosenttiyksikköä eli valtakirja lappilaisilta kunta-asioiden hoitoon on vahva.

Ilonaiheita Lapin alueelta löytyy useampi: Kemissä kannatus nousi 4.8 prosenttiyksikköä ja Sallassa 6.4 prosenttiyksikköä. Vaalipiirin ja maakunnan suurimamssa kaupungissa Rovaniemellä SDP nosti kannatustaan 5.3 prosenttiyksikköä. Lisäksi lisäpaikkoja tuli mm. Torniossa, Inarissa ja Utsjoella.

Lisäksi SDP sai kunnanvaltuutetut Kittilän ja Posion kuntiin, joista valtuutetut tipahtivat vuoden 2012 vaaleissa. Vuoden 2017 vaalien jälkeen neljässä lappilaisessa kunnassa ei ole SDP:n kunnanvaltuutettua. Tulevaisuutta ajatellen kunnissa on tehty hyvä ja loistava työ ja nyt on hyvä lähteä pitämään huoli kuntalaisten asioista tasa-arvon ja oikeudenmukaisuuden linjoilla.