Demarinuoretshared image on Instagram

Demarinuoret & SONK järjestää tuttuun tapaan tänäkin kesänä kesäleirin 3.-6.8 Högsandissa. Ennen leiriä paljastamme leirin helmiä jo ennakkoon. Leirillä tullaan näkemään, kokemaan ja innostumaan uusista ja vähän vanhemmistakin jutuista uusilla näkökulmilla. Leirillä puhutaan paljon sosiaalisesta mediasta ja sen paineista nykymaailmassa. Siksipä leirillä tullaan näkemään Leffaillassa alkuvuonna 2017 ensi-iltansa saanut Maryam Razavin ja Jenni Salosen The Perfect Selfie. Dokumentti seuraa nuoren Instagram-tähden Olivia Oraksen elämää vuoden ajan ruudun edessä ja takana. Tulemme keskustelemaan illan aikana sosiaalisen median roolista nuorten elämässä. Ilmoittaudu pian ja varaa paikkasi leiriltä! Lisää tietoa kesäleiristä: https://www.facebook.com/events/1837207053272084/ #demarinuoret #sonk #kesäleiri2017 #högsand #letsmennäändemarinuoret

Maria Tolppanenshared tweet on Twitter

Nyt on hyvä aika kieltää 0-työsopimuket. EU:kin harkitsee sitä. Tässä Suomi voisi näyttää mallia kaikille, joilla 0-sopimus on käytössä.

Kristiina Salonenshared image on Instagram

Suvivirsi, mansikkakakku, tikkujäätelöt ja lasten leikki. Niistä oli Sinilinnun kevätjuhla tehty. Pienen käärön kanssa me äidit sinne syksyllä menimme. Ja tänään seurasimme leikkivien taaperoiden iloista vilskettä ja melskettä. Niin, se nopeaan kulkeva aika. Näin se konkretisoituu. Ja ah, se kaunis kevätjuhlien haikeus. #sinilintu #vauva #kevätjuhlakristiinasalonen

Niinistöltä hyvä veto hakea jatkokautta ilman puoluesidonnaisuutta. Puoluepolitiikan ulkopuolisuus vetoaa niin meillä kuin muuallakin.

Läntisen Uudenmaan kuntajohtajia ja kansanedustajia koolla Karkkilassa. Kuntien ajankohtaisten asioiden ohella tuskaillaan yhdessä sotea.

SDP nosti roimasti kannatustaan Lapissa

SDP nosti vuoden 2017 kuntavaaleissa roimasti kannatustaan Lapissa. Tavoitteeksi asetettu kolmas sija vaalipiirissä onnistuttiin saavuttamaan kirkkaasti ja tulevalle valtuustokaudelle SDP lähtee 3. suurimpana puolueena kuntavaalien perusteella 15% kannatuksella. Nousua vuoden 2012 kuntavaaleista on 2.9 prosenttiyksikköä eli valtakirja lappilaisilta kunta-asioiden hoitoon on vahva.

Ilonaiheita Lapin alueelta löytyy useampi: Kemissä kannatus nousi 4.8 prosenttiyksikköä ja Sallassa 6.4 prosenttiyksikköä. Vaalipiirin ja maakunnan suurimamssa kaupungissa Rovaniemellä SDP nosti kannatustaan 5.3 prosenttiyksikköä. Lisäksi lisäpaikkoja tuli mm. Torniossa, Inarissa ja Utsjoella.

Lisäksi SDP sai kunnanvaltuutetut Kittilän ja Posion kuntiin, joista valtuutetut tipahtivat vuoden 2012 vaaleissa. Vuoden 2017 vaalien jälkeen neljässä lappilaisessa kunnassa ei ole SDP:n kunnanvaltuutettua. Tulevaisuutta ajatellen kunnissa on tehty hyvä ja loistava työ ja nyt on hyvä lähteä pitämään huoli kuntalaisten asioista tasa-arvon ja oikeudenmukaisuuden linjoilla.