Timo Harakkashared tweet on Twitter

SOS jakaa lisää menoja ja ministerinsalkkuja ja tekee *seuraavalle* hallitukselle miljardileikkauksia. Tulkaa pois,Suomi ansaitsee parempaa.

Antti Rinneshared tweet on Twitter

Hallitus jää kauas työllisyystavoitteestaan. Illan uutinen: Kolme uutta ministeriä. Lopputulos on työllisyyden suhteen pettymys.

Ville Skinnarishared tweet on Twitter

Miljardi Soten tietojärjestelmiin on hyvä sijoitus, jos se käytetään uusin avoimiin järjestelmiin - ei upoteta rahoja vanhaan eli Apottiin.

Maria Guzeninashared image on Instagram

#suomi100 näyttely avattu Euroopan neuvoston yleiskokouksessa Strasbourgissa! Sataan vuoteen mahtuu paikoin vaikeaakin historiaa, mutta eteenpäin on menty. Tehdään seuraavista sadasta vieläkin hienompi menestystarina.maria_guzenina

Suomen rahapajan juhlarahoissa siis kuvataan mm. sisällissodan teloitusta ja Välimereen hukkunutta pakolaislasta. Todella mauton farssi.

- Kansalaissodan teloituksia kuvaava Suomen itsenäisyyden juhlaraha on vastenmielinen ja täydellinen rimanalitus Suomen rahapajalta. Juhlarahan painaminen osoittaa täydellistä harkintakyvyn pettämistä niiltä tahoilta, jotka ovat vastuussa rahan suunnittelusta, sanoo SDP:n kansanedustaja Joona Räsänen.Sosialidemokraatit SDP

Soklin avaaminen turvattava

Lapin Sosialidemokraattisen piirin piirihallitus vaatii, että Soklin kaivoksen avaamiselle on luotava perusteet tulevissa minihallitusneuvotteluissa. Valtion ratainvestointi olisi luottamusta herättävä merkki liike-elämälle, että Suomeen ja Lappiin kannattaa sijoittaa.

Valtio on minihallitusneuvotteluissa kertonut hakevansa ratkaisuja investoinneilla, joissa olisi myös mukana yksityistä rahaa. Nyt kaivoksen avaaminen toisi useita satoja pysyviä työpaikkoja pahalle muuttotappioalueelle ja yksityiset investoinnit olisivat moninkertaiset julkiseen investointiin verrattuna.

Valtion teihin ja raideliikenteeseen tekemät investoinnit maksavat varmasti itsensä takaisin hyvänä työllisyytenä. Tulevissa minihallitusneuvotteluissa on nyt valtion otettava rohkea elvyttävä rooli. Sen myötä voidaan varmistaa työllisyyden suotuisa kehitys myös Lapissa.